Wednesday, September 12, 2012

saya tidak sombong.....

ceritanya bermula begini...jeng..jeng...


semasa aku sedang dalam perjalanan  untuk pulang ke rumah pada pukul 10.45 malam 8.9.2012..aku telah terserempak dengan salah seorang senior banking(lelaki).rasanya tidak perlu ke sebutkan namanya..heheh ..secret2..aku pon dengan langkah yang penat dan letih jalan sampai dkat depan libry....masa tu baru aku perasan senior banking ni asyik follow aku ja..dalam hati dh mcm2 doa aku bca ,ayat kursi la ,al fiil la ,al ikhlas n mcm2..lemah smangat gila pada waktu tu...hurm..aku pon mepercepatkan langkah ku..pada masa yang sama jgak dia panggil aku dgn nama timangan aku..so aku pon toleh and dia cakap kat aku

dia:kenapa cpat sangat jalan ?
aku:x la..mna da..hehehe(senyum malu+takut)
dia:ade kelas ke?
aku:x la,ade hal cket..
dia:nak tanya boleh tapi jgn marah naahh..
aku:ha tanya ja la..x pe..
dia; bila saya tgok awk,knapa awk tnduk and x tengok sya langsung?
aku:bila??(dalam hati buat2 x faham)
dia:selalu la.kenapa?kenapa bila jmpa sya atau mna2 lelaki awk tnduk ja..awak nmpk mcm smbong sebenarnya.
aku:owh..memg la ..sya memang macam tu dgn lelaki sebenarnya..kalau jumpa lelaki memg saya akn tnduk .maaf la senior saya sbnarnya bukan sombong tapi saya rasa segan bila berhadapan dengan lelaki yang bukan kawan2 saya..maaf..saya taw sya salah.sepatotnya saya orang baru kt cni sya yang kena tgur senior.
dia:sya x kisah pon tapi saya cma pelik dengan sikap awak tu ja..btw..sya dh taw dh awak yg cm na..maaf sya dah beranggapan negatif kat awak..
aku:senior kalau nanti jmpa lg tgur2 lah saya walau kita bukan satu kos..kalau nak harap sya tegur or senyum kat senior memg ssah la..maaf senior..ni memg diri sya..
dia:eh x pa..x pa..ok ..kalau x de pape sya nk blik kolej dlu balik leklok.jaga diri(sempat lg dia psan kat aku)..salam..

so aku pon fikir smbil tgu parents aku mai amek aku kt uitm..memg x dinafikan banyak org ckp aku sombong.sebenarnya aku x sombong aku cuma malu juga segan bila berhadapan dengan ramai orang..bukan niat nk smbong spe lah sya kan kalo nk sombong2.so spe 2 la yang kenal atau pon yang x kenal kalau jmpa tu tegur2 la yer,walau kita x sma kos atau pon umur tp kita satu tempat bukan..uitm merbok di jiwa ku..hehehe,sya taw bkan anda shja yang kna tgur sya malah sya juga perlu berubah supaya anda x nmpk lagi yang sya seorang yang smbong .ingin ditegaskan bahawasanya sya x sombong ok.. saya bukanlah seorang yang sombong seperti yang anda sangka.hehe.jangan cop sya smbong plesssssss....

written by nur amni..uitm merbok..sains kuantitatif..
(aku tulis blog kli ni mcm bajet hot jew ni..huuuu biarkan..yag penting aku tau apa yang aku tulis)

No comments: